Sunday 26 April 2015

Fantasi

Fantasi adalah hal yang berhubungan dengan khayalan atau dengan sesuatu yang tidak benar-benar ada dan hanya ada dalam benak atau pikiran saja. Kata lain adalah imajinasi.


Setiap impian atau cita-cita tidak kira sama ada adalah yang besar tau kecil adalah bermula daripada gambaran yang diingini. Setelah terdapat satu gambaran terhadap masa depan, kita akan terdapat daya yang tinggi dan berusaha mencapai matlamat tersebut untuk mendapat kehidupan yang diinginkan.

Kehidupan tidak akan datang dengan manual, kehidupan umpama jalan raya. Apabila berjalan di jalan raya dan tersesat, maka kita tidak akan tahu apa-apa yang akan berlaku pada saat seterusnya. Kita hanya akan boleh terus berjalan sehingga mendapat jalan keluar. Jika dalam panjalanan ini, kita hanya rasa takut dan tergesa-gesa mencari jalan keluar, maka kita miss banyak pandangan yang cantik di sekeliling. Sebaliknya, jika kita boleh gambaran tentang positif mungkin jalan keluar adalah di jalan yang tidak jauh atau memdapat bantuan daripada penduduk tempatan di situ. Dengan ini, kita boleh relex dan melihat pandangan di sekeliling mungkin kita boleh dapat sesuatu yang di luar jangkaan kita.

No comments:

Post a Comment